Schrijfactie Cambodja: milieuactivisten achter de tralies

Zes jonge leden van de milieubeweging Mother Nature Cambodja worden vervolgd omdat ze zich inzetten voor de natuur en de rechten van inheemse volken. De aanklachten tegen hen zijn complete onzin, zoals ‘het samenzweren tegen en het beledigen van de koning’. Drie van hen kregen al tot 20 maanden cel. Zij worden nu ook beschuldigd van ‘opruiing’. Daar staat een celstraf van maximaal 10 jaar op.

Vast voor valse aanklachten
De milieuactivisten voerden actie tegen de privatisering van een meer, en deden onderzoek naar de vervuiling van een rivier. De regering zou hen daarvoor moeten bedanken in plaats van in de gevangenis gooien.

Brieven
Met het versturen van de brieven (één aan de ambassadeur van Cambodja en één aan de autoriteiten van dat land) roept u hen op om alle aanklachten tegen de zes milieuactivisten te laten vallen en hen onmiddellijk vrij te laten. De brieven kunt u ondertekenen of overschrijven en vóór 1 november 2021 versturen naar het adres dat boven aan de brief staat vermeld.

De brieven kunt u hier vinden.

Portokosten
Portokosten (0 – 20 gr) binnen Europa: International 1
Portokosten Cambodja: International 1
Voor verdere informatie kunt u contact opnemen met Hans Oostervink, telefoonnummer: 06-40987003.

Spreekt het je aan om je actief in te zetten voor het werk van Amnesty International?

Ken je iemand die ons bij het uitvoeren van de activiteiten wil helpen, of heb je vragen?

Neem dan contact met ons op.